Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum Komunikacja Miejska w Tarnowie Strona Główna

Forum Komunikacja Miejska w Tarnowie Strona Główna » Śmieci » Optymalizacja komunikacji miejskiej w Tarnowie
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Optymalizacja komunikacji miejskiej w Tarnowie
PostWysłany: Sob 12:14, 01 Wrz 2007
Tomek.
MAN NL222

 
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów/Kraków


To jest alternatywny temat do koncertu kosmicznych życzeń

Tu wpisujmy realne propozycje bazujące na tym co mamy juz w Tarnowie, ewentualnie jakieś brakujące linie, nie ma co wpisywać linii do Szynwałdu, Pogórskiej Woli, Żabna, Wierzchosławic czy Wojnicza bo bez dopłat ze strony tych samorządów komunikacji miejskiej tam nie będzie

Powtarzam tylko realne pomysły!

0A: bez zmian (choć chętnie powróciłbym do równego taktu odjazdów czyli szczyt co 10 minut, międzyszczyt co 20 minut)

0B: zmiana częstotliwości szczyt co 15 minut poza szczytem co 30 minut

1: [NOWA LINIA] Mościce - po trasie 0B - Braci Saków - Skrzyszów Gr. Miasta kursuje jedynie w dni robocze co 1 godzinę

2: bez zmian

3: poranną kursówkę 3/4 wycofać (po południu 3/4 i tak jeździ na 30), braki uzupełni kursówka 13 oraz jedna para kursów więcej 3/3 rano

4: bez zmian, (opcja 2 kursy wydłużone pod Fritar w zamian za 34)

5: jakieś ujednolicenie taktu odjazdów żeby kursowała w kierunku Krzyża, co 30-40 minut

6: bez zmian

8: bez zmian

9: bez zmian

10: pewnie wiadomo co, bo juz to czesto powtarzałem - kursy do Wałek Jódłówki oznaczone jako 10, kursy do Wałek Górówki oznazyc jako linię 20 oraz kursy do Woli Rz. wydłużyć do Wałek Górówki, żeby nie wariantować linii za bardzo

11: zmiana trasy: kursuje przez Romanowicza, Piaskową do HSG

13 [NOWA LINIA]: Zakł. Mech - Krakowska - Szkotnik - Szujskiego - Klikowska - Klikowa - Biała (dwa kursy do Bobrownik jeden rano jeden po 15) kursuje w dni robocze w godzinach szczytu 5-8 i 13-18

14: bez zmian

15: już się tyle opisałem na ten temat, albo skrócić i włączyć do linii 6, albo wydłużyć nie wiem do Tarnowca

19: bez zmian

20 [NOWA LINIA]: Zakł. Mech. / Szkotnik - Lwowska - Wola Rz. - Wałki Górówka - włączyć do tej linii wszystkie kursy linii 10 kursujące do Wałek Górówki i wydłużyć do Wałek Górówki kursy jadące obecnie do Woli Rz.

22: zwiększyć ilość kursów w szczycie poprzez skierowanie dodatkowej kursówki z restrykcją W - nie kursuje w wakacje

24: bez zmian

25 i 27: bez zmian

29: bez zmian

30: zwiększenie ilości kursów poprzez przemianowanie kursówki 3/4 na 30/7 i uruchomienie 3 par kursów więcej rano na 30.

31: bez zmian

32: poprowadzenie nowej trasy od Klikowskiej - Tamel - Elektryczna - Piaskowa - (HSG) - nowe przebicie między Piaskową a Sadową - FRITAR (może ewentualnie zmiana numerku na 34)

34: likwidacja linii jej ciężar przeniesie 4 i 32

35: no nie wymyslilem nic jeszcze realnego, choc juz pewną wizję mam podziału 35-tki na 2 czesci na linie 23 i 33 Smile

36: wycofanie kursówki 3/3 z linii 36 (jedna para kursów), bazowanie na 36/1 i 36/2 przy jednoczesnym ułożeniu nowego rozkładu gdzie wprowadza się kursowanie linii między szczytem przewozowym od 8 do 14.

38, 39, 41, 42 bez zmian

wszystkie swoje propozycje urzeczywistnię przedstawiając wkrótce hipotetyczny rozkład jazdy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:01, 01 Wrz 2007
Nabuchodonozor
Żuk A11B

 
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów


Na 0b nie ma przepelnienia wiec kompletnie nie widze sensu robienia takiej lini jak wspomniania wyzej 1.

Co do 13 to Biala i Klikowa nie generuja az tak duzego ruchu pasazerskiego, zeby potrzebne bylo tam wzmocnienie. Ewentualnie wziasc cos z 3 i przerzucic na ta 13.

Znowu wychodzi na to, ze jestem sceptykiem ale wedlug mnie samo tworzenie lini "dla sztuki" jest bez sensu. Podobnie bylo kiedys jak ucieli 0b i pojawila sie 1.


Ps. A mi sie marzy powrot Tramwaju do Tarnowa - ehh gdyby nie pieprzone szwaby Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:31, 01 Wrz 2007
pkpic
On
On

 
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 607
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: CTST Tarnów
Płeć: Mężczyzna


I znowu ja Razz
Narazie się nie będę rozpisywał, może później, ale powiem tyle, że kol. Nabuchodonozor zdziwił by się jakie Klikowa generuje potoki podróżnych, zwłaszcza w godzinach szczytu, dlatego uważam że powinno uruchomić się dodatkową linię szczytową do Białej lub nawet do Bobrownik


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:12, 01 Wrz 2007
jaclav
Volvo B10BLE

 
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 274
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Tarnów


to jest prawda często jechałem z białej z ryb w godzinach szczytu i nieraz był tłok w autobusie a szczególnie jak plażowicze zjeżdżają z Dunajca


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:36, 01 Wrz 2007
Tomek.
MAN NL222

 
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów/Kraków


Nabuchodonozor napisał:
Na 0b nie ma przepelnienia wiec kompletnie nie widze sensu robienia takiej lini jak wspomniania wyzej 1.

Co do 13 to Biala i Klikowa nie generuja az tak duzego ruchu pasazerskiego, zeby potrzebne bylo tam wzmocnienie. Ewentualnie wziasc cos z 3 i przerzucic na ta 13.


Co do trójki i trzynastki pisałem, żeby zabrać kursówkę 3/4 i przerzucić ją na 30

A niewypał z 1 juz był, bo nie przemyślano kompletnie tej trasy, mi chodzi o to, żeby dać mieszkańcom Tarnowa, którzy z Braci Saków spod Skrzyszowa prawie mają daleko strasznie do 0B, ilosc kursów dziennie około ośmiu wystaczy śmiało


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:57, 02 Wrz 2007
pkpic
On
On

 
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 607
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: CTST Tarnów
Płeć: Mężczyzna


Dobra, przemyślałem parę spraw i tak:
Linie do Pogórskiej Woli jest potrzebna bo PKS i jakiś prywaciarz jeżdżą jak im się podoba (wiem bez dopłat gminy to nic z tego ale to jest potrzebne)
Linia do Klikowej (ta szczytowa) przydała by się bo nie ma czym się do dworca dostać
Szczegóły przedstawię jutro


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:31, 08 Paź 2007
slovianin
Żuk A11B

 
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


Moje uwagi odnośnie tego tematu:

1. Z tego co się orientuję to jeździ jeden busiarz z mechanicznych i dworca przez Klikową, Białą i Borowniki. Fakt, że jest to ledwo pięć kursów dziennie i tylko w dni robocze. Dlatego łączenie Bobrownik z czymkolwiek bym sobie darował. Natomiast myślę, że warto połączyć Białą i Klikową z dworcem czymś "bardziej regularnym".

Mój pomysł jest taki, żeby nie tworzyć nowej linii, ale po prostu zmienić trasę 32-ki. Wziąść ją z Fritaru i puścić ul. Klikowską do Białej przez cały dzień także w szczycie. Mały autobus wystarczy. A obecne kursy na Tamel i Kryształową zostawić lub stowrzyć z nich nową linię 34 i wydłużyć pod Fritar, 4 też wydłużyć a obecną trasę 34 zlikwidować. Myślę, że można byłoby wtedy skrócić również parę kursów 3-ki do Klikowej-stadniny na rzecz nowej trasy 32-ki.

Dzięki temu zyskamy nie tylko połączenie Białej i Klikowej z dworcem, ale także z Narutowicza, Konarskiego a nawet z Carrefourem i Jana Pawła.


2. Jak wszyscy dołączę się do postulatu rozbicia 10-tki; tak jak było dawniej na trzy linię: 10, 16 i 43.


3. Odniośnie linii 15 nie likwidowałbym jej. Coraz więcej ludzi zaczyna jeździć na Narutowcza i to nie jest max 2-3 osoby. Natomiast skierowałbym zamiast na Halę Tuchowską ul. Tuwima, Tarnowskich pod Górę Marcina.

Wiem, powiecie, że w 31 frekwencja marna i nie potrzeba więcej kursów, ale ja myślę, że jest marna bo:
a) Jest słaba częstostotliwość w tamte rejony co nie zachęca do czekania na autobus
b) Rozkład 31 jest kiepski, rano jeszcze jakoś to wygląda, ale po południu to porażka. Dla przykładu: ktoś w centrum kończy pracę o 15-tej, autobus jest dopiero o 15.57. Ktoś kończy szkołę o 12.30, autobus ma dopiero o 13.29. Ktoś kończy szkołę o 13.30 autobus ma o 14.39...itd. Zamiast czekać godzinę, z pięć razy na piechotę można tam dojść bo odległość z centrum jest stosunkowo nieduża więc kto młodszy wybiera własne nogi.

Dlatego myślę, że godziny odjazdów 15-ki zostawić mniej więcej takie jak są, bo są powiązane z 6-tką, a do rozkładu 15 dopasować godziny odjazdów 31-ki, żeby się nie pokrywały ze sobą.


4. Co do pomysłu nowej linii na ul. Braci Saków do granicy miasta sądzę, że niesprawdziłaby się. Choć może do 0B jest daleko, ale mieszkańcy mają do wyboru całą masę kursów z PKS i prywatnych jadących przez Skrzyszów z dużą cząstotliwością i to nie tylko do dworca, ale i do Mościc i na Mechaniczne. Przy czym bilet w PKS-ie kosztuje ok 1 zł, więc nie wiem co ZKM musiałby zrobić, zeby tą w sumie garstkę pasażerów z Braci Saków skłonić do wyboru autobusu miejskiego.


5. I jeszcze taka drobnostka: Jeden kurs linii 36 jadący na godz. 7 rano na Kapro oraz kurs z Kapra po 15-tej, skierować trasą:

OS. LEGIONÓW - ... - Klikowska - Szujskiego - Szkotnik - Mościckiego - ... - KAPRO

powrót:
KAPRO - ... - Mościckiego - Pułaskiego - Szujskiego - Klikowska - ... - Os. Legionów

Cel: połączyć z Kaprem osiedla zlokalizowane w rejonach ul. Mościckiego, Rolniczej i Reymonta. Sporo ludzi mieszkających tam pracuje na azotach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:45, 08 Paź 2007
jaclav
Volvo B10BLE

 
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 274
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Tarnów


moim zdaniem to są bardzo ważne i cenne uwagi tylko szkoda że nikt z ZKM tego nie czyta:(


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:58, 08 Paź 2007
slovianin
Żuk A11B

 
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5


Moja propozycja na rozwiązanie problemu przydługawej linii 35. Oczywiście nie bez wad, ale o nich później.

Punktem wyjścia jest określenie celu, dla którego ta linia istnieje; mianowice linia ma celu połączenie:
* Romanowicza z Lwowską, Nowym Szpitalem, Jana Pawła, Carrefourem
* Piaskową z resztą miasta
* Lwowską z Jana Pawła, Carrefourem, Os. Jasna
* Os. Jasna z Nowym Szpitalem
* Lwowską z Konarskiego i Narutowicza
* Klikowską z Lwowską, Nowym Szpitalem i Jana Pawła
Pozostałe rejony, które łączy 35, są dobrze połączone prze 30-tkę, 9-tkę, 0B i 2-kę, więc nawet brak linii 35 nie pogorszyłby sytuacji.

A więc pierwszy krok to wziąść linię 35 z Piaskowej i Kryształowej. W zamian za to wybrać część kursów obecnej linii 30 i skierować je zamiast na basen to ul. Piaskową na Kryształową. Kursy te oznaczyć jako nowa linia np. 33. Tłumy pod basem nie jeżdżą więc nic by się nie stało gdyby co któraś 30-tka tam nie dojechała.

Drugi krok to zrobić z 35-tki linię okrężną. Co drugi kurs jeździłby w odwrotnym kierunku jako linia 37. I tak rasa tych linii wygladałaby następująco:

35 - OS. JASNA - Błonie - Jana Pawła - Nowy Szpital - Lwowska - Konarskiego - Narutowicza - Sikorskiego - Mościckeigo - Pułaskiego - Szujskiego - Klikowska - Romanowicza - Nowy Świat - Solidarności - Mickiewicza - Lwowska - Nowy Szpital - Jana Pawła - Błonie - OS. JASNA

lub inna wersja gdyby był problem z przejazdem przez Nowy Świat na odcinku od Słowaciego do Solidarności:
... - Romanowicza - Nowy Świat - Sitki - Słoneczna - Starodąbrowska - Lwowska - ...


37 - OS. JASNA - Błonie - Jana Pawła - Nowy Szpital - Lwowska - Mickiewicza - Goldhammera - Sitki - Nowy Świat - Romanowicza - Klikowska - Szujskiego - Wilsona - Pułaskiego - Krakowska - Bema - Lwowska - Nowy Szpital - Jana Pawła - Błonie - OS. JASNA

lub inna wersja: ... - Lwowska - Mickiewicza - MB Fatimskiej - Sitki - ...


Zalety:
- wszystkie wyżej wymienione cele zostały zachowane
- skrócenie czasu przejazdu z Romanowicza na Jana Pawła, Nowy Szptal, Lwowską, do Carrefoura
- możliwość zwiększenia częstotliwości obydwóch linii łącznie do 40-45 min. przy wykorzystaniu tej samej ilości autobusów co obecnie (częstotliwość każdej linii z osobna to 1h20min-1h30min.)
- uzyskanie nowego połączenia Romanowicza z Mickiewicza/Solidarności
- tak jak obecnie 35 jedzie z Krakowskiej pod Nowy Szpital tak jak 9-tka odciążając ją trochę, tak w przeciwnym kierunku odciąży ją nieco na odcinku od szpitala do Mickiewicza/Goldhammera

Wady:
- czas przejazdu z Romanowicza skócony jest tylko odnośnie połowy kursów, drugą połową kursów trzeba nadal objeżdżać całe miasto
- częstotliwość z Lwowskiej na Konarskiego i Narutowcza zmaleje z 1 godziny obecnie do 1h20-1h30 minut

W praktyce będzie to wyglądało tak:
Pasażer chcący dojechać np. z Jana Pawła na Romanowicza będzie miał autobus co 40 min. z tym, że raz będzie to 35 objeżdżające całe miasto, a raz 37 jadące krócej.
Podobnie z Ramonowicza autobus będzie odjeżdżął co ok. 40 minut ale raz będzie to 37 jadące przez całe miasto, a raz 35 jadące krócej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:17, 08 Paź 2007
jaclav
Volvo B10BLE

 
Dołączył: 24 Cze 2007
Posty: 274
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Tarnów


35 podoba mi się ta 2 opcja bo jest bliżej mnie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Optymalizacja komunikacji miejskiej w Tarnowie
  Forum Komunikacja Miejska w Tarnowie Strona Główna » Śmieci
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin