Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Czw 21:51, 29 Maj 2008    Temat postu:

e tam Shocked województwa i ogólnie reforma terytorilna była w 1999r.a to ze wiekszosc tych lini juz nie istnieje nie powinno raczrj nkogo dziwić.dopóki do komunikacji dopłacał wojewoda no to jezdziło sobie wpk do dąbrowy tarnowskiej czy żdżar ale niestety czesciej wozili powietrze niz pasażerów .no i po reformie komunikacji i przekazaniu przedsiebiorstwa przez wojewode miastu miasto nie mogło sobie pozwolic na finansowanie pustych przebiegów do jastrzabki czy dąbrowy dlatego drastycznie zmalała ilosc lini podmiejskich choć nie wpełni zgodziłbym się że taka linia do dabrowy czy żdżar to linia podmiejska w przypadku tarnowa Question jak i iloasc taboru który nie dosc że był w stanie katastrfalnym to było go za dużo .
jaclav
PostWysłany: Czw 19:14, 29 Maj 2008    Temat postu:

ąz taki był spadek zainteresowaniem komunikacją miejską ze do ciś prawie nic nie istnieje ??? na pewno duży na to że większość nie istnieje z tych połączeń jest fakt że w 1997 roku był zmiana terytoria województwu w Polsce
Tomek.
PostWysłany: Czw 18:53, 29 Maj 2008    Temat postu:

aż łeska w oku się kręci..
jaclav
PostWysłany: Pon 15:09, 11 Lut 2008    Temat postu:

rzeczywiście świetność MPK nie które kursy po zmianie mogły by sie przyjąć ( wycofane oczywiści )
Tomek.
PostWysłany: Nie 20:02, 08 Lip 2007    Temat postu:

wiesz ja studiując w Krakowie mam przegląd wytrzymałości roznych modeli "Yelcza" różne typy gniotów i odkurzaczy - ale wniosek jeden 10 lat od nowości i już trzeba pierwsze NG bo cuda jelczańskie się sypią, berliety już były solidniej wykonane (dowód mamy w Tarnowie bo jeszcze jeżdżą) niż gnioty pierwszych 2 serii... dopiero Mastero M121MB/3 wygląda na solidny i w miare dopracowany i w koncu Jelczanskim "super" inzynierom udało się zrobić w gniocie równą linię okien - masakra
jaclav
PostWysłany: Pią 21:24, 06 Lip 2007    Temat postu:

ja tam nie wiem ale podobno w Rzeszowie wiem od kuzyna ze mają wymieniać ok 30-40% tabory cześć na nowe a reszta na używane 3-4 letnie ale nie wiem skąd i na jakie
Tomek.
PostWysłany: Pią 21:18, 06 Lip 2007    Temat postu:

jaclav - tym razem wniosłeś Smile i o to chodzi

no wlasnie Ikarusy zdominowały przecież Polskę w latach osiemdziesiątych, a Tarnów - miasto o takich związkach z Węgrami i Ikarusów nie ujrzało a szkoda bo to są kultowe pojazdy...

studiując w Krakowie żegnam się z nimi bo na skutek olbrzymich zakupów MPK Kraków przestanie korzystac już we wrzesniu z tych wegierskich pojazdów po ponad 25 latach...

w Tarnowie zawsze była i pewnie będzie Jelczolandia Smile chciałbym Solarisa Urbino 12 spotkac w bardwach tarnowskiego MPK
jaclav
PostWysłany: Pią 21:15, 06 Lip 2007    Temat postu:

nie tylko to wogóle historia tarnowskiej komunikacyj jest pokręcona i trochę nie jasna
jaclav
PostWysłany: Pią 20:20, 06 Lip 2007    Temat postu:

tak i do tego autobusy linii 9 jeździły po wałowej która była ulica jedną kierunkową i kasowniki to były ręczne czyli nr autobusu data i coś tam jeszcze do tego autobusy często jeździły jeden za drugim tej linii i tak było ciężko wsiąść jak mojego taty kolego był kierowcą to często było tak że on miał problem zmienić bieg w autobusie a ile razy spuszczali z nich benzynę to ho ho mam takich historii dużo (i co nadal nic nie wniosłem ciekawego)
Tomek.
PostWysłany: Pią 14:34, 06 Lip 2007    Temat postu:

oj jaclav, jaclav... "ile pasażerowie czekali" oznacza chyba "jak długo" nie sądzisz?

może się czepiam, ale piszę na kilku forach i tam coś takiego byłoby niedopuszczalne, więcej troszkę sedna sprawy Wink a nie pisać coś żeby było, żeby liczba postów była większa, bo większości coś takiego nie imponuje a mi na pewno to nie imponuje, napisałem to bo to nie pierwszy taki post nie wnoszący nic ciekawego - a żeby juz bylo cos ciekawego to popytaj np starszych jak to w Tarnowie się jeździło 30 czy 40 lat temu - to byłyby cenne informacje Smile

ten post nie jest złośliwy - to tak na wszelki wypadek gdyby mnie źle zrozumiano
Tomek.
PostWysłany: Pią 13:01, 06 Lip 2007    Temat postu:

nie będzie - jesli w Tarnowie jest taka polityka komunikacyjna, to ludzie nie przesiada się do samochodu
jaclav
PostWysłany: Pią 13:00, 06 Lip 2007    Temat postu:

może kiedyś będzie :p
Tomek.
PostWysłany: Czw 20:16, 05 Lip 2007    Temat postu:

zmieniła dawniej jezdzila tylko do Al. Jana Pawła dopiero po budowie owczesnego centrum Hypernova wydłużono ją do Os. Legionów
jaclav
PostWysłany: Czw 20:13, 05 Lip 2007    Temat postu:

ciekawe niektóre linie powracają tylko inne maja teraz trasy i dużo krótsze aprobo 2 chyba też nie zmieniła trasy ????
Tomek.
PostWysłany: Czw 19:42, 05 Lip 2007    Temat postu: Czasy świetności MPK i tarnowskiej komunikacji miejskiej

Te czasy juz za nami :/ szkoda, rozpoczynam ten temat, żeby można było podzielic sie faktami z przeszłości tarnowskiej komunikacji

i tutaj mam coś dla przypomnienia poczatku lat 90-tych - spis linii komunikacyjnych w Tarnowie:

0A - jak obecnie
0B - jak obecnie (bez wjazdu pod Szpital bo tej pętli jeszcze nie było wtedy)
1 - Zakł. Mech. / Pułaskiego - Skrzyszów - Szynwałd (teraz Mądel śmiga)
2 - Zakłady Mech. - Al. Jana Pawła
3 - jak obecnie
4 - Rzędzin - Tamel (kursy wariantowe przez Lwowską i Narutowicza)
5 - Goldhammera - Lisia Góra
6 - Goldhammera - Śmigno (Lisia Góra)
7 - Goldhammera - Dąbrowa Tarnowska Shocked (kilka kursów)
8 - Pułaskiego - Piotrkowice (wcześniej do Tuchowa)
8bis - Pułaskiego - Poręba Radlna (dzisiejsza kursówka 8/2 Very Happy )
9 - jak obecnie (tylko, że startowała z placu MPK przy Lwowskiej)
10 - Zakł. Mech. / Targowica - Wałki
11 - Targowica - Pogórska Wola
12 - Pułaskiego - Żabno Smile (a dziś śmiga tu GLOB-TUR)
13 - (utrącona jako jedna z pierwszych) Dworzec PKP - Dąbrówka Szczep.
14 - Mościce - Mikołajowice (kilka kursów)
15 - Targowica - Żdżary (Żurawieniec)
16 - Orkana - Zakł. Mech. (utrącona ostatnio Evil or Very Mad )
17 - Goldhammera - Nowa Jastrząbka
17bis - Goldhammera - Lisia Góra
18 - Mościce - Łętowice - Wojnicz
19 - jak obecnie
20 - Pułaskiego - Łukowa (Lisia Góra)
21 - Mościce - Dwudniaki
22 - Targowica (wcześniej Dw. PKP) - Pleśna
23 - Goldhammera - Zaczarnie
24 - jak obecnie tylko z Sikorskiego nie ze Szkotnika
24bis - jak obecnie tylko że było więcej kursów Mościce-Kapro z tablicami 24BIS teraz takowych nie ma
25 - Pułaskiego - Kłokowa
26 - Zakł. Mech. / Pułaskiego - Łękawka (teraz Mądel śmiga)
27 - Pułaskiego - Zawada
28 - Mościce - Radłów
29 - Mościce - Zabawa
30 - jak obecnie
31 - śmigała do Pilzna utrącona jako jedna z pierwszych nie doczekała przeprowadzki na Targowicę
32 - Os. Jasna II - Tamel
33 - Goldhammera - Chorążec (kilka kursów szczytowo)
34 - Zakł. Mechaniczne - Trzemesna (tylko robocze)
35 - Os. Jasna II - Bema/Narutowicza - Os. Klikowskie
36 - Os. Jasna II - Mickiewicza - Mościce
37 - Os. Jasna II - Bema/Narutowicza - Krakowska - Fructona (Lokomotywownia)
38 - Goldhammera - Luszowice
39 - jak obecnie tylko z Sikorskiego
40 - Sikorskiego - Wojnicz
41 - jak obecnie
42 - NIE ISTNIAŁO
43 - Zakł. Mech. / Targowica - Wałki G. (utrącono ostatnio)
44 - Os. Jasna II - Mickiewicza - Os. Klikowskie (wspomagająca l. 3 - szczytowa)
45 - Pułaskiego - Klikowa - Biała - przeprawa promowa Shocked - Radłów

większość linii z kierunku Lisia Góra nie doczekała przenosin z Goldhammera na Szkotnik, gdzie po wybudowaniu tej ulicy i zatoki przystankowej przeniesiono linie 5,6,17,17bis - kier. Lisia Gora; 10,43 - kier. Wola Rz., 11,15 kier. Ładna (11 zaraz po przenosinach została utrącona), 24,39,40 kier. Zgłobice

pętla Pułaskiego była tam gdzie dziś jest stacja BP, linie 8,25,27 po jej likwidacji przeniesiono na rok na Nowy Szkotnik, po interwencji pasazerow chcących odjezdzac z Plant wymyslono początkowy na Dworcu PKS, po czym znalazły się na Sikorskiego, gdzie powrocil przystanek na miejsce prawie to samo co kiedyś był startowym dla linii zgłobickich

linie 12 i 45 padły dość szybko, 20 się trzymała długo, padła wraz z pętlą Pułaskiego, MPK próbowało ratowac linie wierzchosławickie najdluzej utrzymala sie 18,21,28 zlikwidowane jednoczesnie gdy Gmina Wierzchosł. nie chciala dofinansowywać przewozow, gdy Gmina Lisia G. zrezygnowala to ostały nam sie tylko 5 i 6 skrocone do granicy miasta, pozniej na wnioski mieszkancow Pawezowa i Smigna 6 wrociła w te tereny

heh to tyle jak narazie Wink

Powered by phpBB © 2001-2004 phpBB Group
phpBB Style by Vjacheslav Trushkin