Autor Wiadomość
tomek01
PostWysłany: Śro 12:59, 03 Cze 2009    Temat postu:

http://www.youtube.com/watch?v=ZhrB0y7DmFM&NR=1 pewni juz to każdy oglądał ale bardzo ciekawy film który z 10 minutach zawarł cały proces produkcji autobusu.
J.R.
PostWysłany: Nie 20:40, 16 Lis 2008    Temat postu:

pkpic napisał:
No z założenia sąSmile a to, że mają coś z akumulatorami to nie moja wina:)


No z tego co się orientuję to wasze Cita nie mają nic wspólnego z hybrydą. Różnica pomiędzy klasycznim dieslem to tylko sposób przeniesienia napędu. W Cito zamiast klasycznej skrzyni biegów zastosowano przekładnię elektryczną. To podobnie jak w dislowskich lokomotywach - tam stosuje się 3 możliwe rodzaje przekładni: mechaniczna (skrzynia biegów), elektryczna (prądnica + silniki trakcyjne), hydrauliczna (pompa oleju i turbiny). Prawdziwą przyczyną dla których to rozwiązanie nie znalazło szerszego zastosowania w autobusach było zużycie paliwa. Przy skrzyni biegów silnik na każdym biegu może pracować na niskich obrotach (dobry kierowca potrafi w ten sposób zaoszczędzić dużo paliwa) a przy przekładni elektrycznej silnik spalinowy pracuje proporcjonalnie do prędkości. Z tego niestety wynika większe zużycie paliwa. Owszem przekładnia elektryczna daje dużo możliwości z punktu widzenia technicznego. Umozliwia eliminację mostu portalowego, ułatwia rozplanowanie wnętrza ale to korzyści związane tylko z funkcjonalnością pojazdu. To odnośnie rozwiązania Mercedesa a co do Solarisa i jego hybrydy - to olbrzymi skok na przód. Kwestia teraz rozwinięcia sprzedaży oraz spadku związanego z tym spadku cen technologi. Największym problemem jak wiadomo są akumulatory. Na razie z tego powodu Solaris nie wyprodukował jednoczłonowej wersji. Cóż - mam nadzieję, że tak jak różne dziwne rozwiązania to nie zostanie zaniechane. Zmniejszenie zużycia paliwa w miejskim autobusie o 20% to wielki sukces.
Pozostaje czekać teraz na wersję 12m i oby trafiła do większej ilości odbiorców. Ale tak czy siak troszkę optymistą w tej sprawie nie jestem - widziałem premierową hybrydę 2 lata temu. Wielu sztuk na razie nie sprzedano. Podejście do tego tematu jest ostrożne a jeśli chodzi o Polskę to szanse na powszechne stosowanie tego rozwiązania znikome. Obym się mylił. Powoli zmieniają się w miastach ludzie odpowiedzialni za transport, powoli przejmuje władzę młode pokolenie które nie boj się eksperymentów i zaawansowanej technologi. Efekty będzie widać za kilka lat tak jak za około 5 lat można będzie powiedzieć czy hybrydy Solarisa spełnią oczekiwania i się upowszechnią.
Burdzio
PostWysłany: Wto 19:47, 04 Lis 2008    Temat postu:

Nie prawda. Pierwszy SU18 Hybrid był dla PKA Gdynia, ale nie wiem, czemu nie biorą tego pod uwagę.
pkpic
PostWysłany: Wto 17:34, 04 Lis 2008    Temat postu:

No z założenia sąSmile a to, że mają coś z akumulatorami to nie moja wina:)
jaclav
PostWysłany: Wto 13:53, 04 Lis 2008    Temat postu:

ale będzie to pierwszy autobus hybryda wyprodukowana w Polsce
pkpic
PostWysłany: Pon 23:26, 03 Lis 2008    Temat postu: Solaris Urbino 18 Hybrid

Solaris Bus & Coach napisał:

Solaris dostarczył MPK Poznań pierwszy w Polsce autobus z napędem hybrydowym!
03.11.2008
W poniedziałek 3 listopada w fabryce autobusów Solaris odbyło się uroczyste przekazanie pierwszego w Polsce autobusu z napędem hybrydowym. Odbiorcą pojazdu jest Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu.

Umowa na zakup Solarisa Urbino 18 Hybrid, pomiędzy Solarisem a MPK Poznań, została podpisana 31 marca tego roku. Dzisiaj właściciele firmy Solaris przekazali na ręce przedstawicieli zarządu MPK Poznań, kluczyki do innowacyjnego pojazdu. Hybrydowy Solaris Urbino natychmiast po uroczystości wyjechał na poznańskie linie autobusowe.

- Solaris Urbino Hybrid zakupiony przez MPK Poznań, jest pierwszym w Polsce, tak nowoczesnym i przyjaznym środowisku autobusem - mówi Solange Olszewska prezes Solaris Bus & Coach S.A - Jest to kolejny krok na drodze do popularyzacji tego innowacyjnego w transporcie publicznym rozwiązania. Myślę, że autobus z napędem hybrydowym w taborze poznańskiego MPK, to jeden z elementów, którym stolica Wielkopolski będzie mogła pochwalić się przed uczestnikami międzynarodowej konferencji klimatycznej, która odbędzie się w grudniu br. Sądzę także, że poznański autobus hybrydowy, będzie przykładem i zachętą dla przewoźników z innych miast naszego kraju, aby inwestować w ten niezwykle ekologiczny i ekonomiczny środek transportu.

- Poznań zawsze uchodził za miasto nieustannie dążące do rozwijania trendów proekologicznych. Nie jest zatem przypadkiem zbieżność terminu zakupu autobusu hybrydowego z tegoroczną konferencją klimatyczną i związanymi z nią obchodami Roku Klimatu i Środowiska w Poznaniu - mówi Prezes MPK Poznań Wojciech Tulibacki - Bezustannie dążymy do zapewnienia usług na poziomie gwarantującym satysfakcję naszych klientów. Bardzo ważnym elementem naszej polityki są działania na rzecz ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Realizujemy je m.in. poprzez stosowanie paliwa ekologicznego, sukcesywną wymianę taboru na pojazdy ekologiczne oraz realizowanie programu PGO – zapewniającego odbiór oraz segregację i utylizację odpadów. Teraz dodatkowo jako pierwsi w kraju będziemy mogli poszczycić się pierwszym autobusem o napędzie hybrydowym. Mamy nadzieję, że to dopiero początek zakupów…

Premiera Solarisa Urbino Hybrid odbyła się we wrześniu 2006 roku podczas targów pojazdów użytkowych w Hanowerze. Od tego momentu hybrydowe Solarisy jeżdżą już w Dreźnie, Bochum, Lipsku, Bremie, Hanowerze, Monachium (Niemcy) i w szwajcarskim Lenzburgu.

Solaris Urbino 18 Hybrid wyposażony jest w niewielki silnik spalinowy oraz dwa silniki elektryczne, zasilane z baterii umiejscowionych na dachu pojazdu. Baterie nie wymagają ładowania z zewnątrz, ponieważ gromadzona jest w nich energia powstająca podczas hamowania autobusu.

Zastosowanie tak innowacyjnego napędu daje korzyści zarówno ekonomiczne, jak i ekologiczne. Niezależny instytutu badawczy TÜV SÜD Auto Cz s.r.o., przeprowadził w Pradze badania, porównując zużycie paliwa Solarisa Urbino 18 Hybrid oraz Solarisa Urbino 18 z tradycyjnym silnikiem Diesla. Wyniki testów dowiodły redukcję zużycia paliwa o 23,8% w cyklu SORT1 (cykl miejski), 23,4% w cyklu SORT2 (cykl podmiejski) oraz 22,9% w cyklu SORT3 (cykl mieszany).

Mniejsze zużycie paliwa to także mniejsza emisja szkodliwych dla środowiska substancji:
do 39% mniejsza emisja NO2,
do 97% mniejsza emisja cząstek stałych,
do 90% mniejsza emisja CO,
do 90% mniejsza emisja związków węglowodorów,
ogólna mniejsza emisja CO2.

Oszczędność zużycia paliwa przez Urbino 18 Hybrid, przy wysokich cenach surowców energetycznych, zapewnia zwrot poniesionych kosztów (hybryda jest droższa od tradycyjnych autobusów o około 140 tysięcy euro) po 6 - 7 latach przy przeciętnym przebiegu 60.000 km rocznie.

- Tym samym Solaris Urbino 18 Hybrid jest nie tylko liderem w kwestii ekologii, lecz także ekonomiczności - mówi Solange Olszewska prezes Solarisa.

Autobus z napędem hybrydowym Solaris Urbino Hybrid, w październiku 2006 podczas targów Transportu Publicznego Transexpo w Kielcach, otrzymał złoty medal dla najlepszego produktu. W listopadzie ubiegłego roku magazyn branżowy "Design News Polska" przyznał grupie inżynierów firmy Solaris tytuł konstruktorów roku za opracowanie i wdrożenie do produkcji autobusu hybrydowego. W lutym br. firma Solaris Bus & Coach wspólnie z Politechniką Poznańską, otrzymała główną nagrodę w konkursie Marszałka Województwa Wielkopolskiego "I-Innowacyjna Wielkopolska", za opracowanie i zastosowanie w autobusie miejskim napędu hybrydowego.

W taborze poznańskiego MPK do tej pory jeżdżą 143 autobusy z Bolechowa, w tym 65 autobusów marki Solaris. Hybrydowy autobus będzie 66 pojazdem, którego symbolem jest zielony jamnik. - Jamnik dlatego, że jest długi jak autobus, ma krótkie łapki ponieważ nasze autobusy są niskopodłogowe, zwierzątko jest zielone ponieważ symbolizuje ekologiczność Solarisów. Dodatkowo jamnik, którym oznaczamy autobusy ma dwa serduszka, tak jak autobus który posiada silniki spalinowe i elektryczne. - wyjaśnia znaczenie symbolu Solange Olszewska.

Solaris Urbino 18 Hybrid dla Poznańskiego MPK, posiada 47+1 miejsc siedzących, klimatyzację przestrzeni pasażerskiej i kabiny kierowcy oraz system monitoringu, składający się z 4 kamer.


Solaris się chwali, że właśnie ich SU18 Hybrid będzie pierwszym hybrydowcem w Polsce, a zapomnieli o naszych O520 które po za Tarnowem posiada m.in Racibórz czy Zakopane.

Powered by phpBB © 2001-2004 phpBB Group
phpBB Style by Vjacheslav Trushkin