Autor Wiadomość
RuMcAj$
PostWysłany: Nie 15:41, 15 Cze 2008    Temat postu:

a według mnie to 100 może przesada, ale napewno jakieś zasilane CNG kupią Wink
pkpic
PostWysłany: Sob 21:11, 14 Cze 2008    Temat postu:

Tak, już to widzę jak kupią 100 autobusów na CNG. Przecież po pierwsze są to spore koszty, a po drugie narazie kupują SU12 więc nie widzę powodu, zwłaszcza, że Mobilis ma ochotę na kolejne linie w Krakowie.
RuMcAj$
PostWysłany: Sob 16:22, 14 Cze 2008    Temat postu:

Jak napisała gazeta Krakowska z dnia 7 czerwca br. MPK Kraków planuje zakupić w przyszłym roku autobusy na gaz. Wiadomo także, że już za 2 lata będzie ich 100 w Krakowie. Narazie niewiadomo jakie to będą autobusy, czy przegubowe czy też krótkie. Najlepszym rozwiązaniem według mnie byłby zakup 60 pojazdów przegubowych i 40 krótkich tego typu. Zobaczymy jak MPK Kraków da rade z autobusami z CNG Very Happy

"Niskopodłogowy autobus marki Irisbus kursował po Krakowie przez trzy dni, na linii 134 (do Lasku Wolskiego).Oceniało go dwóch kierowców. Chwalili skuteczny układ hamulcowy, sterowność i zwrotność pojazdu oraz dobrą widoczność i funkcjonalne nadwozie. Silnik uznali za cichy, ale słabszy od tego w mercedesie. Nie podobało im się także szarpanie pojazdu przy jeździe pod górę i brak miejsca na torbę ze śniadaniem. „W szkolnej skali oceniłbym go na 4,5 - napisał w raporcie jeden z testujących.
Kraków zamierza w ciągu najbliższych dwóch - trzech łat kupić sto autobusów na gaz. Kosztowałoby to w granicach 80 min zł, ale władze miasta liczą na dofinansowanie z programu Unii Europejskiej „Civitas 2". Pierwsze przegubowe pojazdy mogłyby pojawić się na ulicach już w przyszłym roku. Autobus zasilany gazem kosztuje ok. 25 procent drożej od zwykłego, ale - przy obecnych cenach paliw - jest o polowe tańszy w eksploatacji - przekonywał Kazimierz Górski, przedstawiciel producenta.
Napęd gazowy pozwala ograniczyć emisję spalin, co korzystnie wpłynie zarówno na zdrowie mieszkańców miasta, jak i stan zabytków. Silniki zasilane gazem są także znacznie cichsze, a w Krakowie źródłem hałasu jest głównie komunikacja miejska - przekonywał zastępca prezydenta miasta Tadeusz Trzmiel.
Testowany w Krakowie autobus zaopatrzony jest w osiem kompozytowych butli na gaz. Znajdują się na dachu, każda ma 155 litrów pojemności. Wystarcza to na przejechanie po mieście ok. 450 km. Tankowanie odbywałoby się m.in. na stacji paliw na Woli Duchackiej. Krakowski oddział Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazowego zobowiązał się na swój koszt utworzyć tam stanowisko poboru gazu.
Po 400 autobusów firmy Irisbus jeździ już m.in. w Atenach i Rzymie."

Dziennik Polski

Przepraszam, że wnikam w MPK Kraków Embarassed ale z tego można się wiele dowiedzieć. OBY TYLKO TARNÓW NIE KUPIŁ IRISBUS-ÓW. Czyli narazie najlepszym rozwiązaniem jest CNG
J.R.
PostWysłany: Czw 16:38, 12 Cze 2008    Temat postu:

Nie zgodzę się z tym. Owszem teoretycznie ceny paliwa idą w górę ale to problem nie tylko MPKów ale innych firm również. Wpychanie się w raczkującą technologię daleko od serwisu, inwestowanie w zaplecze techniczne by mogło naprawiać wozy na etanol to trochę samobójstwo. Pozatym nie jest powiedziane, że to paliwo przyszłości. Nie wiadomo czy technologia CNG nie okaże się jednak tańsza.

Trudno rokować teraz ale trzeba też zaznaczyć że jest sens zakupu 20 pojazdów a nie 5 bo koszty obsługi i niezbędnego sprzętu bardziej racjonalne są przy większych ilościach tego typu taboru.
Mariolino
PostWysłany: Czw 0:40, 12 Cze 2008    Temat postu:

Co z tego że drożej?! Pomyślcie trochę. Teraz jest może i drożej, ale wkrótce i tak benzyna i diesel podrożeje, bo to się powoli kończy, do tego dochodzą rózne spekulacje na tymże rynku, tak że by było jeszcze drożej. [wiadmo, skoro można zarabiać więcej, to czemu tego nie robić?]. Tylko, że autobusy na etanol są uniezależnione od cen normalnego paliwa. No może nie do końca, ale oto generalnie chodzi. Ja osibiście tu widze kierunek dla tarnowskiego MPK. No chyba, że coś efektywniejszego wymyśla, albo te silniki na wodór wejdą, czy sprężony tlen. Ale do tego jeszcze trzeba poczekać, a ta technika jest już. Przy kasie jakiej kosztują autobusy i ich utrzymanie trzeba dobrze na wyrost myśleć, bo na krótką metę to to nikt daleko nie pojedzie.
pkpic
PostWysłany: Śro 17:51, 11 Cze 2008    Temat postu:

To samo napisałem post wyżej;]
RuMcAj$
PostWysłany: Śro 16:59, 11 Cze 2008    Temat postu:

Pierwszy w Polsce ekologiczny autobus miejski zasilany etanolem (Słupsk). Więcej w linku poniżej: (tych Scani jest 5)
http://www.scania.pl/about_scania/pressreleases/autobusy_etanolowe.asp
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,120084,0.html
Wnętrze Scani CL94UB:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,120080,0.html
ale słyszałem, że problemy z systemem R&G. I tak na zakończenie - niedawno w lokalnej prasie okazało się, ile faktycznie kosztuje litr etanolu - dokładnie 1,2 Euro, czyli 4,4zł za litr (dodana akcyza i koszty transportu). Czyli drożej od ON, o CNG nie wspominając.(źródło - Głos Pomorza). Cool Idea

To już było napisane. Pod zdjęciami na TWB są linki na forum z miniaturkami Razz
faleQ
pkpic
PostWysłany: Wto 22:56, 10 Cze 2008    Temat postu:

Więc tak:
MZK Słupsk sprowadza Etanol do zasilania Scanii OmniLink CL94UB od szwedzkiej firmy SEKAB, tyle że zamiast pierwotnie zakładanych 0,55 eurocentów muszą płacić 1,2 euro za litr. Jeżeli chodzi o spalanie, to jest ono większe od Scanii z silnikiem Diesla. Jedna sztuka Scanii na Etanol, jeżeli dobrze pamiętam kosztuje 0,9 mln zł.
J.R.
PostWysłany: Wto 21:57, 10 Cze 2008    Temat postu:

Razz

bez komentarza Wink
jaclav
PostWysłany: Wto 21:02, 10 Cze 2008    Temat postu:

to by miał przerąbane kierowca jak by jechał sam raczej nie nadązył by bekać Smile
Pasażer niewybredny
PostWysłany: Wto 20:29, 10 Cze 2008    Temat postu:

Taa... W "Kochanie, zmniejszyłem dzieciaki" mieli samochód napędzany gazem żołądkowym. Może ktoś to wreszcie u nas przetestuje Smile
pkpic
PostWysłany: Wto 20:04, 10 Cze 2008    Temat postu:

Tylko o czym tu narazie pisać??
Kupujemy używane hybrydy i dobrze, na autobusy na Etanol narazie nie ma co liczyć, bo nasi majstrowie zgłupieli by przy obsłudze tylu rodzajów zasilania autobusów;]
RuMcAj$
PostWysłany: Wto 19:18, 10 Cze 2008    Temat postu: CNG - autobusy zasilane gazem ziemnym

Co sądzicie o autobusach zasilanych gazem ziemnym po ostatnich podwyżkach? Czy dalej zakup autobusów z CNG się opłaca?

Polska Gazeta Krakowska | 10 czerwca 2008 | Gazeta Nowosądecka |

Sądeckie MPK chce nalewać do baku alkohol
->Przewoźnik przetestuje autobus na etanol
->Coraz droższe paliwo zmusza do oszczędności

Prezes Miejskiego Przetsiębiorstwa Komunikacyjnego w Nowym Sączu Leopold Andzrzej Cisoń ma nadzieje na ekologiczną i tańszą jazde. W najbliższym czsie z fabryki Scanii w Słupsku przyjedzie na testy autobus napędzany etanolem.
- Będziemy go sprawzać i być może kupimy kilka sztuk, jeśli uda nam się dostać pieniądze z Unii Europejskiej. Wniosek jest już złożony - zapewnia prezes MPK.
Drożejące tradycyjne paliwo i coraz większe zanieczyszczenie miasta spalnami sprawiają, że nowosądecki MPK poszukuje alternatywy dla oleju napędowego. Do niedawna wydawało się, że najlepszym rozwiązaniem będą autobusy napędzane gazem ziemnym. Rzeczywiście, takie pojazdy są ciche, ekologiczne i bezpieczne, ale coraz droższe w eksploatacje - szczególnie po podwyżkach cen gazu.
[...]
Cena remontu i montażu instalacji gazowej w autobusie na olej napędowy zamyka się w granicach 250 tysięcy złotych. Cena używanego pojazdu, już z instalacją, to ok 150 tysięcy złotych (po co inwestować w PR ehh... Mad )
[...]
Sądeckie obseracje potwierdzają w Tarnowie. Tamtejszego przewoźnika bardzo zaskoczyła dwudziestoprocentowa podwyżka cen gazu. - Nie Nie spodziewaliśmy się tego - mówi prezes MPK Jerzy Wiatr. - Teraz jazda na gazie ziemnym ledwo mieści się w granicach opłacalności. (nie będzie volv Shocked szkoda)
W tarnowie MPK szuka teraz oszczędności, sprowadzając autobusy z napędem hybrydowym spalinowo-elektrycznym. Nowy Sącz stawia zaś na etanol.

Możem rozwinąć temat i pisać też o innymch rozwiazaniach (dobrych dla MPK Tarnów),a nie tylko o samym CNG...

Powered by phpBB © 2001-2004 phpBB Group
phpBB Style by Vjacheslav Trushkin