Rejestracja FAQ Użytkownicy Szukaj Forum Komunikacja Miejska w Tarnowie Strona Główna

Forum Komunikacja Miejska w Tarnowie Strona Główna » PKS Tarnów » Kolejne cięcia czyli jak wykończyć firmę
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Kolejne cięcia czyli jak wykończyć firmę
PostWysłany: Pią 12:41, 04 Lip 2008
Kiedyś pasażer tego pks-u
Gość

 


No i mamy kolejne cięcia w rozkladach pksu tarnowskiego. Tym razem poza kursami wokół komina pod nóż poszły kursy do Dąbrowy Tarnowskiej i Kielc które o dziwo są nadal na tabliczkach umieszczonych w internecie na których widnieje data iż są ważne od... 1 lipca 2008!!!!!!

ZMIANY W ROZKŁADZIE JAZDY

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej
Spółka z o.o. w Tarnowie informuje, iż z dniem 2008.07.01 wprowadza zmiany w rozkładzie jazdy:

Likwidacja kursów relacji:

Dąbrowa Tarnowska - Tarnów z godz. 15.35F
Tarnów - Dąbrowa Tarnowska z godz. 17.50F
Kielce - Tarnów z godz. 13.20 567UP, 19.50 7UP
Tarnów - Kielce z godz. 8.00 567UP, 14.00 7UP
Milówka - Wojnicz z godz. 5.50F
Wojnicz - Milówka z godz. 6.50F
Tarnów - Milówka z godz. 10.00F, 13.20F, 15.25F
Milówka - Tarnów z godz. 7.00F, 10.40F, 14.00F
Szynwałd Świniogóra - Tarnów z godz. 5.40F
Tarnów - Szynwałd Świniogóra z godz. 15.20F
Tarnów - Zakliczyn p.Milówka z godz. 18.20F
Zakliczyn - Tarnów p.Janowice z godz. 17.40F

Nie będą wykonywane kursy ze znakiem F relacji:
Wojnicz - Tarnów-Zaj. - Wojnicz


Mam kilka pytań:

1. Czy któryś z Szanownych forumowiczów ostatnio podróżował lub widział jaka była frekwencja na kursie do i z Kielc. Mam mały sentyment do tego kursu - korzystałem z niego dość często przez 5 studenckich lat. Wink
2. Jakie kolejne kursy pójdą pod nóż?
3. Czy tarnowski pks to już równia pochyła na dno czy też jeszcze jakieś szanse na uratowanie firmy.
4. Jakieś zmiany taborowe.
PostWysłany: Pią 14:45, 04 Lip 2008
mkw
Gość

 


jesli chodzi o trase Tarnow-Wojnicz to ograniczenie kursow jest spowodowane brakiem uczniow w okresie wakacji ktorych jezdzi znaczna ilosc. od wrzesnia ma wrocic wszystko do normy.
PostWysłany: Nie 21:13, 06 Lip 2008
mkw
Gość

 


No tu masz racje moje zdanie jest podobne PKS nie zwalcza wogole nieuczciwej konkurencji (busiarzy) czasem mam wrazenie ze ma to gleboko w d.... i dlatego wszystko ledwie zipie. Dali sobie wejsc na glowe konkurencji i nie wiedza albo nie chca sobie z nimi poradzic a jest to bardzo proste. PKS rozlicza sie ze skarbowka z kazdej jednej zlotowki tymczasem busiarz co druga laduje w kieszen co jest niezgodne z prawem tak samo jak zbieranie ludzi z przystankow 5 minut przed rozkladem PKSu. Dla mnie to jest niezrozumiale ze wszyscy dookola we firmie o tym wiedza a nikt do tej pory nie ruszyl palcem. Konkurencja powinna byc jak najbardziej ale na rownych zasadach.
PostWysłany: Pon 23:18, 07 Lip 2008
Kiedyś pasażer tego pks-u
Gość

 


faleQ napisał:
A co do nowych wozów, to ostatnio sprowadzili Volvo Irizara 9 letniego z Hiszpanii.


O ciekawa bryka tylko jeśli ma to być nie Cracow tours to moje pytanie jest: gdzie coś takiego ma jezdzić? Bo jak wycinają dłuższe kursy to chyba nie podstawią taki autokar na trasę do Wojnicza albo do Świniogóry. Very Happy

Masz może jego fotkę? Szukałem na TWB ale go tam nie ma.

A czy możesz cos napisać o innych plotkach dotyczcych tej firmy? Czyzby w końcu udało się zrealizować "strategię rozwoju" czyli wycięcie wszystkich kursów i pozostawienie tylko dworca wraz z kompleksem handlowym?

A kiedyś było tak że tarnowski pks poza kursem do Warszawy robił jeszcze jakiś lokalny kurs na mazowszu. Ale to były czasy kiedy w tej firmie coś się działo. Teraz to już równia pochyła. Sad Sad Sad
PostWysłany: Śro 12:50, 09 Lip 2008
OBIEKTYWNY I TRZEZWY
Gość

 


Cytat:
O ciekawa bryka tylko jeśli ma to być nie Cracow tours to moje pytanie jest: gdzie coś takiego ma jezdzić


Nie wiem czy wiesz ale istnieje jeszcze coś takiego jak wynajmy.
Ogólnie co do sytuacji w tym przedsiębiorstwie to ciężko jest rywalizować w tym Państwie uczciwie z nieuczciwą konkurencją która może sobie pozwolić na dłużo więcej, a wracając do historii to wiadomo że PKS kiedyś był państwowy i wtedy był to zupełnie inne czasy a wiadomo że jak państwowy to problemu z kasą raczej nie było.
PostWysłany: Śro 18:02, 09 Lip 2008
Kiedyś pasażer tego pks-u
Gość

 


Wóz pod wynajmy. Dobry pomysł na podreperowanie kasy w firmie. Choc nie licząc tych na Cracow i Cezara przydałoby się trochę więcej "nowszego" taboru. Trudno jest wygrać mając u siebie na stanie w przewazajacej ilosci H9 H10 ktore nie sa juz pierwszej mlodosci.

A wracając do przeszłości to oczywiscie nie ma co mówić o poprzedniej epoce tylko zastanowic sie dlaczego jest jak jest w chwili obecnej. Dlaczego nie udało sie tak jak np. PKS Łódź która na trasie do Krynicy ma niezłe bryki z nowym Irisbusem na czele.

Ja dalej nie rozumiem tej firmy. Dlaczego jedyną strategią jest ciągłe "bezsensowne" wycinanie kursów i to czasami tych które naprawdę były nie tylko do uratowania.

Jak napisalem w pierwszym poście. Przez 5 studenckich lat (2000-2005)korzystałem z kursu do Kielc. Byly to studia zaoczne więc podrozowalem w weekendy.

I co robił nasz PKS? W piatki, soboty kurs do Kielc z godz 8.00 w całości był sprzedawany w kasach. I co robił nasz pks? Zamiast podstawić bis-a pakował najczęsciej do H10 pełny stan ktory wysadzal dopiero w Kielcach po drodze (dąbrowa, szczucin, pacanów, stopnica, busko) zostawiajac przynajmniej kolejny pełny autobus. Za 5 lat podrozowania co 2 weekend do Kielc tylko raz zdarzyło mi się że kierowca zlitował się i "załatwił" bis-a czyli rozlatującą sie H9!!!! A bynajmniej nie były to jakieś studenckie bilety - których nigdy nie było na tej trasie. Czy to nie był czysty zysk? Przecież kurs który w jedną stonę ma ponad full spokojnie może wrócić na pusto i tak będzie opłacalny dla firmy. A tak zarabiał ktoś prywatny... gdyż studenci z jednej prywatnej uczelni mieli... własny wynajęty autobus!!!! Wiem bo i z niego czasami korzystałem w drodze powrotnej


Majacy takie "niemiłe" wspomnienia od 2 roku studiów w miarę mozliwości zamiast tarnowskim kursem z 13.20 jechałem nowym kursem na tej trasie - pozniejszym o 25 minut a obslugiwanym przez PKS Grójec. Bo i taniej i nie w jakimś złomie któremu od kolein szyby tłuką się jakby miały się zaraz rozlecieć. Tak niestety wielokrotnie wyglądała "podróż" na pośpiechu w PkS Tarnów.

A jakie wnioski. Kurs do Kielc w weekendy powinien być bisowany. Niestety nie był - pks samemu podcinał sobie skrzydła. Powrót powinien być opóźniony w weekendy conajmniej o 2 godziny po godzinie 15.00 a tuż przed kursem pks Jasło który w weekendy z warszawy przyjezdzał często z 4-6 miejscami wolnymi a zabierał drugi autobus na stojąco do Tarnowa. Mimo wysyłania maili w tej sprawie - nawet jednej rozmowy w biurze na dworcu przez 5 lat nic sie nie zmienilo.

Kurs który po ograniczeniu w weekendy (w tygodniu jechałem kilka razy i w zupelnosci wystarczylby bus a nie peera ktora robila ten kurs w tygodniu zamiast w weekendy!!!!) ten kurs mógł być spokojnie "żyłą złota". Po modyfikacjach mógłby dalej istnieć. A co jest teraz - właśnie zakończył swój żywot.

Tak też jest z wieloma "studenckimi" kursami jakie miał PKS Tarnów. Zamiast dostosować je do klientów jakimi w większości byli studenci. Niestety kursy do i z Kielc; z Ciezkowic do Krakowa przez Gdów itp. zostały wycięte a klienci "podarowani" innym przewoznikom ktorzy z pewnoscia na nich nie stracili.

To mój własny osobisty przykład jak tam firma sama staczała się i nadal stacza się na samo dno. Wkrótce po przewozach jakie realizuje PKS Tarnów nie pozostanie żaden ślad.
PostWysłany: Pią 9:54, 11 Lip 2008
OBIEKTYWNY I TRZEZWY
Gość

 


Jeszcze raz powtórzę że walka z busiarzami jest praktycznie nie do wygrania( w tym chorym państwie) po za tym trzeba mieć na nią kasę tylko co z tego jak oni mogą sobie pozwolić na większe pole manewru i nie są kontrolowani
bo stan ich pojazdów głównie tych wraków posprowadzanych z za granicy woła o pomstwę do nieba.Do tego przecież żadne przedsiębiorstwo na pewno nie pozwoli sobie na to żeby dokładać do interesu w obliczu coraz droższego paliwa coraz większej ilości samochodów na Polskich drogach no i nieuczciwej konkurencji to wszystko powoduje że pasażerów jest coraz mniej.Ogólnie to Tarnowski PKS na tle innych ale już tych sprywatyzowanych wcale nie wypada tak żle.
PostWysłany: Pią 13:55, 11 Lip 2008
Kiedyś pasażer tego pks-u
Gość

 


OBIEKTYWNY I TRZEZWY napisał:
Jeszcze raz powtórzę że walka z busiarzami jest praktycznie nie do wygrania( w tym chorym państwie) po za tym trzeba mieć na nią kasę tylko co z tego jak oni mogą sobie pozwolić na większe pole manewru i nie są kontrolowani
bo stan ich pojazdów głównie tych wraków posprowadzanych z za granicy woła o pomstwę do nieba.Do tego przecież żadne przedsiębiorstwo na pewno nie pozwoli sobie na to żeby dokładać do interesu w obliczu coraz droższego paliwa coraz większej ilości samochodów na Polskich drogach no i nieuczciwej konkurencji to wszystko powoduje że pasażerów jest coraz mniej.Ogólnie to Tarnowski PKS na tle innych ale już tych sprywatyzowanych wcale nie wypada tak żle.


Zgadzam się z Tobą jesli chodzi o złom/szrot jaki jezdzi na busach w okolicy Tarnowa. Niestety trudno będzie z nimi wygrać choć byłaby na to szansa tzn taki pomysł.
Przenieś a tym samym z musić wszystkich przewozników korzystających z przystanków typu ten pod szkotnikiem itp do przeniesienia sie na dworzec pksu w tarnowie. W chwili obecnej dworzec nie jest wykorzystywany na maxa. Wtedy jest szansa konkurowac bo i mozliwosc przypilnowania czy nie ma "bisów" w wykonaniu prywaciarzy (ale patrzac co sie dzieje w krk na RDA raczej to jest nieuniknione).

Inaczej dalej bedzie tak ze dworzec jest dla kursow pks tarnow i przewoznikow na pospiechach a reszta transportu publicznego na trasie do Krakowa itp bedzie sie odbywac w dziki sposob jak pod szkotnikiem gdzie niekiedy to roznych "wynalazkow" upycha sie z 40-50 osob. A bynajmniej nie sa to autobusy tylko niemilosiernie przerabiany szrot z zachodu w stanie wiecej niz agonalnym.

No ale to juz robi sie maly OT. Wrocmy do firmy. Czy masz moze zdjecia tego nabytku pks Tarnow?
PostWysłany: Pon 20:38, 14 Lip 2008
Kiedyś pasażer tego pks-u
Gość

 


Dobry przykład na to że się da. Niestety w wykonaniu tej firmy jest to praktycznie "perełka" choć można było na innych trasach też umiejętnie powalczyć.

A inny przykład - moze nie za dobry to np. po sąsiedzku pKS w Jaśle który w znacznej czesci w swoim taborze ma róznego rodzaju francuskie wynalazki w sam raz na linie na ktorych peeera wykonczylaby niejedna mocna firme.

Takze podsumujmy co wyszlo z naszej dotychczasowej dyskusji:
0. Dworzec PKS w ręce miasta albo powiatu lub tez samodzielnej spółki która będzie tylko nim zarzadzała. Dobry przykłąd - model krakowski i ich RDA (nie licząc sporów z pks kraków).
1. Busiarze na dworzec (początkowy i koncowy przystanek). Jak chca to mogą np. jadąc do brzeska po wyjechaniu z dworca podjechac pod szkotnik i tam czekac na klientów. Ciekaw jestem czy ktorys w takiej sytuacji zdecydowalby sie na cos takiego.
2. Dostosowanie taboru do kursów - gdzie trzeba to peera a gdzie nie to bus.
3. Zmiana rozkladów jazdy nie polegająca na wycinaniu kursów tylko na szukaniu nowych połaczeń. Czasem wystarczy przesunięcie o kilka minut.
4. Czy jeszcze coś?

No i wyszla lista spraw do zalatwienia. Ciekaw jestem czy to forum czyta prezes pks-u tak jak prezes mpk w tarnowie. Jesli tak to ma dobrzy przepis na przyszlosc swojej firmy i to za darmo bez wynajmowania jakiejkolwiek firmy doradczej. Smile Wystarczy wsluchac sie w glos ludu. Very Happy
Kolejne cięcia czyli jak wykończyć firmę
  Forum Komunikacja Miejska w Tarnowie Strona Główna » PKS Tarnów
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © phpBB Group
Theme designed for Trushkin.net | Themes Database.
Regulamin